ولسی جرگه: لوی څارنوال، سرپرست و اعضای ستره محکمه باید وظایف شانرا ترک گویند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 5058
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

اخبار روز
مقالات و دست نوشه هاي من . گزيده برترين خبرها و گزارش ها

لسی جرگهء افغانستان هم اعلامیه یی را به نشر رسانده است که در آن از موضع کمسیون مستقل انتخابات این کشور در مورد فیصلهء محکمه اختصاصی استقبال شده است.

ولسی جرگهء افغانستان به حکومت این کشور تا روز شنبه مهلت داده تا  نگذارد لوی څارنوال افغانستان، سرپرست ستره محکمه و 5 عضو شورای عالی ستره محکمه به کارشان ادامه بدهند.

عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگهء افغانستان در نشست روز سه شنبه ولسی جرگه در این مورد چنین گفت:
« بنابر فیصلهء ولسی جرگه ما می خواهیم که لوی څارنوال وظیفه را ترک گوید، رییس و 5 تن از اعضای ستره محکمه این ها باید از وظیفه عزل و موضوع به محکمهء خاص محول شود.»

ولسی جرگهء افغانستان به روز پنجشنبه هفته گذشته لوی څارنوال این کشور را سلب اعتماد کرد.

محمد اسحق الکو انتخابات پارسال را مایهء شرم ساری برای افغان ها خوانده و از تقلب گسترده در این انتخابات خبر داده بود.

یک روز بعد از سلب اعتماد لوی څارنوال، خبر سلب صلاحیت شدن سرپرست ستره محکمهء افغانستان و پنج عضو شورای عالی ستره محکمه از سوی ولسی جرگه نیز پخش شد.

قاضی عبدالسلام عظیمی، عبدالرشید راشد، مولوی عبدالعزیز، بها الدین بها ، ضامن علی بهسودی و محمد عمر ببرک زی کسانی اند که پیشنهاد ایجاد محکمهء اختصاصی رسیدگی به دوسیه های انتخابات را ترتیب کرده بودند و در اخذ حکم تطبیق این پیشنهاد نقش کلیدی را بازی کرده اند.

بعد از آن که محکمهء اختصاصی فیصله اش را اعلام کرد و از سلب شدن حق وکالت 62 عضو ولسی جرگه خبر داد، ولسی جرگه سرپرست ستره محکمه و پنج عضو شورای عالی این محکمه را سلب صلاحیت کرد.

در حالیکه هم ستره محکمهء افغانستان و هم لوی څارنوال این اقدام ولسی جرگه را غیر قانونی خوانده اند، تا هنوز ریاست جمهوری افغانستان در این مورد سکوت اختیار کرده است.

در نشست روز سه شنبه ولسی جرگهء افغانستان، اعلامیه یی در خصوص موضع گیری کمسیون مستقل انتخابات افغانستان در مورد فیصلهء محکمه اختصاصی رسیدگی به دوسیه های انتخابات نیز منتشر شد.

در این اعلامیه گفته شده ولسی جرگهء افغانستان در برابر هر نوع فشار و تهدید علیه کمسیون مستقل انتخابات افغانستان می ایستد.

این کمسیون فیصلهء محکمهء اختصاصی را غیر قانونی خوانده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس merzaie20.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.